Меню

Stellaris самые полезные мегасооружения

Подпишитесь, чтобы загрузить
Megastructures

25/02/2018 — Update for 2.0.

Updated for 2.0.* — Equatorial Shipyard redesigned, now titled, ‘Equatorial Fabricator’.

Major New Features:

Citizen Science Array. Discovers (creates) new Star Systems, with a chance at finding some valuable surprises. Costs Unity to run. Limit: 1.

Resource Silo. Adds mineral and energy resource storage to your empire.

Planet Cracker. Reduce habitable or uninhabitable planets to dust, reaping the rewards in the process. Disclaimer: All liability for loss of life/species lies with the end user.

Equatorial Fabricator. Boosts planetary mineral production, migration speed and migration attraction.

Supertensile Solids. These give a modest boost to megastructure build speed, and spaceport health.

Forge Worlds. Unlocks Space Elevators, Equatorial Shipyards and the Planet Cracker.

-Galactic HAROLD. HAROLD. HAROLD. HAROLD. We actually mean harold. Not Herald. What would a galactic herald even do? *fanfare* tada! It’s. the galaxy! No, we really do mean Galactic Harold.
-Society-based Megastructure Projects (secrets!).
-Planet-cracking. **Now Added**
-Communications Array.
-Diplomatic Conference Basilica
-Ethics based projects (maybe.)
-More stuff.

German — credit to Killy84
Russian — credit to Spectrum

On compatibility; Megastructures never has, and never will, overwrite or alter any vanilla game files. If you are experiencing compatibility issues with *insert mod name here*, it is not on our end. That said, there may be fundamental incompatibilities of style or feature that render using Megastructures and *insert mod name here* dysfunctional.

Any mods that alter system scale, or the scale of Ringworld parts will currently cause visual issues, such as the location of our megastructures in relation to planets etc.

Please report bugs below, and have fun. This mod will be receiving frequent updates over the coming days/weeks.

Источник

Stellaris «Мегаструктуры — Снятие ограничений 2.6.2»

Мод даёт возможность строить больше одной сферы Дайсона, Научного комплекса,Стратегического центра, Декомпрессора и Худ.Мегакомпозиции. Остальные мегаструктуры, либо не требуют изменений (как мир кольцо), либо не нуждаются в снятии ограничений на количество сооружений(такие как дозорный комплекс).

В связи с изменениями в 2.3 теперь «официально» можно строить несколько мегаструктур одновременно поэтому в моде больше не стал снимать ограничения на одновременную постройку.

В 2.6 добавили мегаверфь, теперь их тоже можно строить без ограничений.

установка распаковать архив по пути C:\Users\Documents\Paradox Interactive\Stellaris\mod

Удачи в строительстве! надеюсь пока Мегаструктуры перелопачивать больше не будут..

ManticoreX Спасибо. Что же до Мегаструктур, то их перелопатят когда выйдет следующее обновление (или раньше),так как без этого разработчики ну никак не могут.

Пономарев Антон Я думаю им бы стоит ещё увеличить бонус от научного комплекса.. просто к тем цифрам что есть приписать «0». и бонусы сразу станут полезными,а то 100,200,300,350 выглядит очень уныло,даже не смотря на буст науки в 15%. И ещё стоит переделать раскопки, если играть в высокую империю тепличными например,то не особо за админ.лимит вылезти можно,а до раскопок нужно тянуть свои границы,либо тратить кучу влияния на то чтобы отжать территорию далекую от границ,ради того,чтобы раскопки начать.. бред. если территория ничья почему нельзя просто сразу начать копать? зачем делать территорию своей не понятно.

Читайте также:  Питание как фактор здорового ребенка

Источник

Подпишитесь, чтобы загрузить
Gigastructural Engineering & More (3.1)


Do you like megastructures? I sure do! This mod aims to expand on the concept of megastructures by adding more megastructures you can build, with a wide range of effects, and sizes ranging from large space stations to system-spanning constructs.

[discord.gg]
[www.patreon.com]


— 45 new megastructures with a wide range of effects, including weaponized planets, microwormhole generators, stellar lasers, and system-spanning computers! The mod massively expands the endgame, adding dozens of new things to build, allowing you to shape the heavens to your will.

A menu with a custom UI, allowing you to individually select which megastructures you wish to use in the game.

— 107 custom modded Achievements that can be earned during gameplay, and can give some rewards!

— A new challenging midgame crisis, which can be optionally buffed if you want an even greater challenge (or disabled).

— Several new origins that let you start on various ruined megastructures.

— Unique systems, containing the ruined megastructures of the empires that came before your own, as well as other unique surprises.

— The possibility of discovering, exploring, and exploiting the Galactic Core and its supermassive black hole.

— A powerful endgame threat in the Galactic Core (Can be disabled).

— A new endgame crisis related to vanilla’s Hunters. (Can be disabled)

— Improved AI that will use the megastructures as well.





The EHOF by Kreitani has been integrated into this mod!


[docs.google.com]
The mod, as said above, adds 44 new megastructures.

Please note that they might require more balancing, so feel free to point out something you think isn’t right.
It is recommended to have a look at the documentation.

As there are too many megastructures to describe every one of them individually, please check the mod’s gallery for each megastructure’s description.

All megastructures can be individually disabled if you do not want to use them.

The megastructures added by this mod are:
— The Event Horizon Offset Facility
— The Matrioskha Brain
— The Hawking Radiation and Accretion Emission Macro-Collector (HRAE-MC)
— The Nicoll-Dyson Beam
— The Stellar Particle Accelerator
— The Orbital Artificial Ecosystem
— The Macroengineering Testing Station
— The Neutronium Gigaforge
— The Psychic Hypersiphon
— The Dynamic Core Ignitor
— The Amospheric Purifier
— The Yggdrasil Orchid
— The Fusion Suppressor
— The Automated Stripmine
— The Kugelblitz Containment Silo
— The Star Lifter
— The Substellar Compressor
— Upgrading Ringworlds to have more habitable segments
— The Penrose Sphere
— Building multiple Ringworlds around one star
— The Military Academy
— The Orbital Elysium
— The Interstellar Habitat & Ringworld
— Attack Moons
— Behemoth Planetcrafts
— The Stellar Systemcraft
— The Macroatmospheric Stabilizer
— The Orbital Arcology
— The Planetary Computing Complex
— The Nidavellir Hyperforge
— The Crystal Megabore
— The Superatmospheric Umbegaseous Collecto-Condenser
— Ecumenopolis, Machine & Hive Ringworlds
— The Equatorial Shipyard
— The Lunar Speculorefractor
— The Hyperstructural Assembly Yard
— The Birch World
— The Alderson Disk
— The Geothermal Stabilizer
— The Quasi-Stellar Obliterator
— The Asteroid Manufactory
— The Asteroid Artillery
— The Planetary Dockyard/Planetary Drive Yards/Planetary Defense Nexus
— The Psionic Beacon
— The Behemoth Assembly Plant
— The Maginot World

Читайте также:  Добыча или добыча полезных ископаемых ударение

It also adds 3 crisises which can also be disabled.
— The Katzenartig Imperium, a militaristic empire fielding an Attack Moon as their flagship.
— Aeternum, an extremely ancient Fallen Empire residing on a Birch World in the galactic core.
— The Blokkats, ravenous galaxy harvesters.


Q: Is this the mod with the megastructures teased in the reddit?
A: Yes.

Q: I wanna add something to the mod!
A: If you’d like something you made to be in this mod, simply friend me and we can discuss it!


Overwrites the «habitable_structure» scripted_trigger, so might mess with some mods that also overwrite it. Should still work mostly fine.
Patch to fix the issue

Mods that add new resources will not display them properly in the topbar.
Patch to fix the issue

Real Space System Scale will cause problems with the models, such as clipping or exploded ringworlds.
A patch is available on the workshop.

Overwrites vanilla megas to unlock the megastructure limits.


Currently available in: English, Russian (by Геракл), Chinese (by LunarTraveller & team) & Spanish (by Darh). If you wish to translate, please contact me directly.


Kreitani: Modelling, EHOF, major bugfixing, rewriting the mod
Yanzihko: Steam preview pictures & description headers
NHunter: Interstellar, Gas Giant, Behemoth & Great Ringworld origins, bunch of techs
Nikkle: For creating the ringworld cluster mod which helped me understand how models work
Italian Noises: Some ship models used in the mod, taken from the wonderful Stellar-Naval Ship Art Pack
Djohaal: Substellar Compressor asset & idea
Sam: Planetary Computer asset & idea
Sithalo: Ecumenopolis Ringworld
Chirumiru: Sounds for Ecumenopolis Ringworld
James Fire: Orbital Arcology, Military Academy, Documentation, overall being useful
AlphaAsh: Equatorial Shipyard idea and planet view art
Thauma: Birch World jobs and districts
Twinks315: Birch World model
AryxErin: Machine ship assets for megastructures
Annatar: Hyperquasar assets
SwasChan: New logo
Kharalos: Flat Planet origin
Uethredyes: Skeletor portraits
TTFTCUTS & Arheo: Models and icons for the planetary harvester.
Garyx: Ascendant Shipset (Aeternite ships)
ECHO: Networked AI Shipset (Blokkat ships)
MadamLava: Enigmatic Shipset (Blokkat ships)
Aerolfos: Maginot World

[discord.gg]

Have fun building Gigastructures, and don’t forget to rate and comment.

However, I will ignore negative comments that just say «This sucks». Please give constructive criticism! If you think the mod deserves a negative review, please elaborate on why and how it can be improved, so that the mod may be made even better.

Источник

Stellaris самые полезные мегасооружения

Николай, ассамблея может быть полезна для пацифистов, играющих через федерацию.

Бонус к отношениям позволит легко засоюзить и подписать нужные договоры с новыми державами.

Бонус к миграции за счёт ассамблеи и договоров о миграции позволит резко увеличить прирост колонистов в новые миры.

Читайте также:  Здоровый бокал для вина

Все эти сооружения имеют смысл. Для своего стиля игры.

Строительство мегасооружений требует хорошо развитой металлургии либо экономики в целом.

(Чтобы с помощью рынка получать по 100 — 150 сплавов в месяц)

Ассамблея, Выставка искусств и прочие галактические чудеса обычно требуют по 100 — 200 энергии на своё содержание, что значит, что их целесообразно строить строго после постройки Сферы Дайсона.
Показать полностью.

А когда Сфера построена, все необходимые минералы и сплавы можно спокойно закупать на рынке и смысл в уплотнителе материи отпадает, можно сразу же строить нужные мегасооружения, а уплотнитель построить уже позже, когда это будет необходимо.

Т.е несмотря на внушительный прирост минералов, его ценность не так велика.

Можно построить чисто для того, чтобы поддержать производство товаров и сплавов своим сырьем в позднем лэйтгейме.

Источник

Gigastructural Engineering — мод для Stellaris

МЕГАСТРУКТУРЫ ДЛЯ STELLARIS

Моды для «Stellaris» выходят и выходят. Это, как мне кажется, здорово поддерживает реиграбельность стратегии. Любые моды приветствуются. В том числе на новые сооружения. Например, модификация «Gigastructural Engineering». Из названия следует, что игрока в ней ждут новые мега- или даже гига-структуры.

Затея с ними в ванилле прекрасна. Когда недоумевающие игроки начали подумывать, на что же нам тратить скопленные богатства, аддон им подбросил мегаструктуры. Прекрасно, обрадовались мы. Поиграли раз, другой и заскучали. Ведь одно и то же в каждой кампании. Это огорчает. Хочется чего-то новенького.

Новенького? Пожалуйте. Мод «Gigastructural Engineering» добавляет в «Stellaris» 23 новые мегасооружения. И доступными они становятся гораздо раньше, чем в ванилле. Буквально в самом зачатке среднего этапа игры, когда игрок как раз накапливает свои первые запасы подкожного жирка.

Прежде, чем мы приведем примеры мегаструктур, еще два слова. Наряду с мегаструктурами мод понемногу добавляет и в другие части игры, так как включает в себя ряд иных модиков. Например, расширены традиции – добавлено четыре новых плашки. В галактику внедрены 11 уникальных звездных систем, обладание которыми даст игроку приятные плюшки в виде ресурсов. Есть и кое-что другое.

Далее приведу некоторые примеры новых мегаструктур. Все 23 расписывать, пожалуй, не будем. Но представление дать хочется.

Мозги Матрешки. Это огромный компьютер, возводимый вокруг звезды. Генерирует кучу очков исследований. Может быть развит до виртуальных миров, особых классов планет, специализирующихся на производстве энергии, очков исследований или единства.

Станция тестирования Макроинжиниринг. Место, где ваши инженеры могут проверить все свои инженерные идеи. Предоставляет бонус 25% для брони кораблей и 80 очков инженерных исследований.

Орбитальная искусственная экосистема. Это такой большой, очень большой зоопарк. Дает бонус 25% к скорости терраформирования и 80 очков исследований общества.

Ускоритель звездных частиц. Большой ускоритель частиц, построенный вокруг звезды. Дает бонус 25% для защиты кораблей и 80 очков исследований физики.

Эти три предыдущих мегасооружения доступны уже в самом начале среднего этапа игры и стоят 15 тысяч минералов. Они хотя бы просты как грецкий орех. Прочие сооружения имеют и названия мутные, и эффекты от них не так просто описать, если сам не построил.

А я, тестируя мод, успел расправиться только с этими вышеизложенными штуками. С прочими, такими как Орбитальный лифт или Лунная атака, надеюсь, вы расправитесь сами.

Источник